EducatieStiri externe
Guvernul statului Nebraska îi îndeamnă pe părinți să se opună curriculum-ului propus pentru copii de ideologia LGBT
Guvernatorul statului Nebraska, Pete Ricketts, a îndemnat părinții să vorbească împotriva propunerii de schimbare a curriculum-ului de educație de sănătate a statului, care ar introduce ideologia LGBT pentru copii, de la grădiniță.
Ricketts este unul dintre numeroșii conservatorii care-și exprimă îngrijorarea cu privire la Standardele de educație și sănătate ale statului Nebraska, făcut cunoscut la începutul acestei luni.
Guvernatorul și-a exprimat, într-o declarație, opoziția sa față de curriculum:
„Fac apel la Departamentul de Educație din Nebraska să renunțe la subiectele propuse pentru educația sexuală care sunt incluse în proiectul lor referitor la Standardele de sănătate”, a spus acesta. „Noile standarde ale departamentului nu numai că ar avea conținut nepotrivit pentru copiii mici, începând încă de la grădiniță, dar ar infiltra și idei neștiințifice și politice în standardele curriculum-ului”.
„Standardele educației sexuale reprezintă o schimbare semnificativă în educația despre sănătate, iar multe dintre noile teme sunt subiecte sensibile care ar trebui abordate acasă de părinți, și nu de școli”, a continuat el. „Standardele la nivel de proiect au fost elaborate cu ajutorul activiștilor politici și fără aportul principalelor organizații importante. Îi îndemn pe părinții din Nebraska să-și spună acum părerea și să transmită reacția lor departamentului, astfel încât să poată face parte din istoricul dosarului oficial de bord”.
Potrivit Departamentului de Educație din Nebraska „un grup de educatori (profesori, administratori, personal ESU) conduși de Departamentul Educației din Nebraska, au început activitatea de elaborare a Standardelor de Educație în Domeniul Sănătății din Nebraska, în martie 2020. Nebraska Health Education Standards au creat planul pentru educația claselor I-XII în Nebraska. Data estimată a aprobării de către Consiliul de Stat al Educației este în toamna anului 2021”.
O actualizare a Consiliului de Stat a Educației a statului Nebraska din august 2020 a arătat că, în procesul de elaborare a curriculum-ului de educație a sănătății, a fost luat în considerare „rolul egalității în educația de sănătate”. Printre cei care au creat proiectul se numără profesori de sănătate și educație fizică, profesori de știință pentru familii și consumatori, administratori de școli, psihologi școlari, specialiști în HIV și sănătate sexuală, precum și Out Nebraska, un grup de susținere al LGBT.
Autorii proiectului au fost obligați să urmeze un „training al prejudecăților” vara trecută. Curriculum-ul va fi supus unei „evaluări a prejudecăților” înainte de aprobarea sa anticipată de către consiliul de stat al educației, în această toamnă.
Proiectul include subiecte care vor fi predate elevilor mai tineri pe baza curriculum-ului propus, împărțit în opt categorii în funcție de clasă. Categoria din curriculum despre „Studierea creșterii și dezvoltării umane” provoacă cea mai mare îngrijorare în rândul celor care sunt împotriva proiectul.
Cu fiecare clasă, începând de la grădinița, „elevii vor învăța diverse caracteristici legate de identitate, sexualitate și relații sănătoase”. Programa de învățământ a grădiniței le cere educatorilor să „discute diferite tipuri de structuri familiale (de exemplu: părinte singur, mixt, intergenerațional, coabitare, adoptiv, vitreg, de același sex, interrasial)”.
Curriculum-ul pentru clasa întâi îi învață pe elevi să „definească stereotipurile de gen, identitatea de gen și rolul de gen”.
În clasa a treia, elevilor le sunt introduse conceptele de „orientare sexuală” și „autonomie a corpului”. Curriculum-ul pentru clasa a treia vine în continuarea celui din clasa întâi, solicitând elevilor să „discute despre gama largă prin care oamenii își exprimă genul și modul în care stereotipurile de gen și rol pot influența comportamentul”.
Conceptele de identitate de gen și orientare sexuală vor fi, de asemenea, predate elevilor de clasa a patra conform proiectului, iar elevilor li se va cere să „facă distincția între sexul atribuit la naștere și identitatea de gen și să explice modul în care acestea pot sau nu pot diferi”.
Elevii de clasa a cincea vor fi învățați că „exprimarea genului și identitatea de gen există de-a lungul unui spectru”. Curriculum-ul de clasa a șasea îi învață pe elevi să „explice diferența dintre cisgender, transgender, gen non-binar, gen expansiv, și identitatea de gen”.
În plus, elevii de clasa a șasea vor fi învățați să „definească identitatea sexuală și să explice o serie de identități legate de orientarea sexuală (de exemplu: heterosexuali, bisexuali, lesbiene, homosexuali, queer, two-spirits, asexuali, pansexuali)”.
În plus față de îngrijorările cu privire la învățarea tinerilor ideologia LGBT, criticii Nebraska Health Education Standards se opun și altor părți din acest proiect care sunt strict politice. De exemplu, standardele de sănătate solicită elevilor de liceu să „evalueze și să explice modul în care unele legi și politici sunt privite ca instrumente de rasism sistemic”.
În timp ce „școlile de stat sau cele private și acreditate din Nebraska sunt obligate să includă educația de sănătate în cadrul programelor lor de învățare pentru clasele primare, gimnaziale și liceu”, tipurile de școli menționate mai sus nu sunt „obligate prin lege să adopte Nebraska State Health Education Standards, dar li se cere să adopte standardardele în vigoare pentru educația de sănătate”.
Conform Departamentului de educației al statului, „Decizia de a adopta Nebraska Health Education Standards în întregime sau în parte, este stabilită de fiecare district școlar local sau sistem școlar”.
Nebraska nu este singurul stat care ia în considerare punerea în aplicare a unui curriculum controversat de educație sexuală. Un nou proiect de lege introdus în statul New York ar cere o educație sexuală pentru grădiniță și elevii de clasa a doua, pentru a afla despre identitatea de gen.
Într-un referendum de anul trecut, alegătorii din statul Washington au respins o încercare de abrogare a unui proiect de lege care ar solicita ca educația sexuală să fie predată elevilor din I-XII ale tuturor școlilor din stat. Conform unui proiect de educație sexuală și de sănătate, elevilor de clasa a patra li s-ar preda „poziții sexuale” și li s-ar arăta fotografii în care alți copii se masturbează