Articole sponsorizate

Anvelope Off Road – Alegem anvelope noi sau reșapate?

Practicanții de off road apreciază acest sport pentru adrenalina oferită de traseele dificile și drumurile aproape inpracticabile. Acest sport sporește perseverență șoferului prin testarea reacțiilor când se află în situații dificile.

Pentru a alege anvelopele off road potrivite este bine să știi traseul pe care vrei să îl parcurgi sau starea drumurilor pe care mergi de obicei cu mașina.

În general, anvelopele off road pe care le utilizați pe mașina dvs, trebuie să aibă inscripționate pe talon literele ”M+S”(mud & snow) și să fie foarte cramponate. Acest lucru certifica aderența sporită pe drumuri acoperite cu zăpadă, noroi sau mâzgă.

Cauciucurile off road pe lângă inscripțiile ce se aplică în mod normal pe flancuri, și aici menționăm dimensiunea, indicii privind viteză și cel de greutate, avem inscripționat și alte litere în funcție de tipul de drum pentru care au fost construite.

Acestea pot conține ”MT” (mud terrain – drumuri acoperite predominant cu noroi), ”AT” (all terrain) sau ”Special Track” (concepute pentru anumite tipuri de off road unde condițiile sunt duse până la extrem). Anvelopele cu inscripția MT, sunt concepute 60% pentre teren accidentat și 40% pentru drum asfaltat, comparativ cu cele AT care, procentual sunt făcute să ruleze și pe asfalt și pe drumuri off road.

De asemenea trebuie să urmărim atenți și ceilalți indicatori, cum sunt cei de viteză, de sarcină, aderență și consum.

Piață anvelopelor de off road este împărțită între cei care își echipează mașinile cu anvelope de off road noi și cei ce le perefera pe cele reșapate de off road.

Anvelopele off road reșapate

Ca și în cazul anvelopelor de stradă, acestea sunt făcute prin folosirea carcaselor vechi de anvelope la cărora li se aplică banda de rulare.

Acestea sunt preferate de către cei ce nu doresc să investească sume ridicate în anvelope. Ele sunt o alternativă pentru cei ce parcurg trasee off road de dificultate mică sau cel mult medie. În aceste situații trebuie amintit că aceste anvelope sunt ideale pentru drumurile forestiere, mai ales că acolo nu întâlnim pietriș cu margini ascuțite care pot tăia foarte ușor acest tip de anvelope, în comparație cu cele noi care sunt de o calitate superioară.

Anvelopele off road noi

Acestea, după cum și numele o spune, sunt anvelope construite de la 0. Contrucția ei se realizează în același timp, iar pereții anvelopei și bandă de rulare sunt lipite la cald, această procedură putând dura chiar o ora în fabricile specializate. Amestecul de cauciuc din care sunt acestea făcute se regăsește în tot corpul anvelopei.

Diferența dintre anvelopele off road reșapate și noi

Aceste anvelope off road noi, sunt mai ușoare decât cele reșapate. Bandă de rulare fiind mai groasă și aplicadu-se pe o carcasa mai veche, această vine cu o greutate în plus.

Prețul este diferit! O anvelopa reșapată off road va fi mai ieftină decât una nouă. Faptul că anvelopa reșapată are deja carcasă, și nu mai este necesară fabricarea ei, se reflectă în prețul acesteia. Prețul ridicat al anvelopelor noi se justifică și prin cantitatea de material folosit la turnarea ei.

Tot în preț se va reflecta și calitatea materialelor folosite. De cele mai multe ori chiar dacă vorbim de o calitate scăzută a anvelopelor reșapate, prețul fiind mai mic, este de înțeles că acesta face să nu mai ținem cont de celelalte detalii.

Dacă nu știi ce anvelope să alegi, incearcă și la Vadrexim. Contactează un consultant de vânzări, acesta îți va explica și te va ajuta să iei cea mai bună decizie în alegerea anvelopelor tale off road.

Dacă găsești ceva ce te-ar putea interesa, plasează o comandă și sigur vei fi sunat în cel mai scurt timp posibil.

Sursa foto: Vadrexim

 

Tags

Leave a Reply

Close